Menu



Deutz-Fahri müüb nüüd kõigis Balti riikides AS Baltem

Sisuturundus 10.08.2022   

image for article

Ligi 30 aastat turul tegutsenud Baltem pakub kolme riigi põllumeestele täislahendust: kvaliteetseid Saksa masinaid koos lisaseadmetega vastavalt kliendi soovile, abi finantseerimisel ning hooldust ja remonti.

Juulikuus sai AS Baltemist Deutz-Fahri masinate maaletooja Eestis, Lätis ja Leedus.

1994. aastal alustanud AS Baltem on seni tuntud Komatsu ehitusmasinate müüjana, kuuludes Jaapani suurkorporatsiooni Sumitomo Corporation Group koosseisu. Baltem pakub klientidele ka muud, peamiselt ehitusel kasutatavat tehnikat: McCloskey purusteid ja sõelureid, Lännen universaalseid ekskavaator-laadureid, Telestack konveiereid ja CDE liivapesuseadmeid.

Esimesed masinad juba kohal

Kuidas leidsid teineteist ehitussektorile orienteerunud ettevõte ja kuulus Saksa traktoribränd? „Kuna olime ehitustehnikaga saavutanud kõigis kolmes Balti riigis tugeva turuosa ja hea nime, otsisime laienemiseks uut väljakutset,“ ütleb AS Baltem Eesti müügijuht ja ettevõtte põllumajandussuuna Baltikumi müügikoordinaator Alari Kasvand. „Otsustasime siseneda uude valdkonda, põllumajandusmasinate turule. See on loogiline järgmine samm, mis pakub meile huvi ning annab võimaluse anda oma panus toomaks toitu inimeste lauale.“

Nüüd impordib Baltem kõigis Baltimaades Deutz-Fahri tehnikat, pakub müüdavatele masinatele varuosi ning tagab teeninduse, hoolduse ja remondi. „Esimesed Deutz-Fahri traktorid on juba Eestis kohal, Tallinnas kaks ja Tartus kolm,“ kinnitab Alari Kasvand. „Kui Eestis seni on Deutz-Fahri müüdud seitse kuni kümme traktorit aastas, siis täna on meil tehasele sisse antud tellimus kogu Baltikumi peale 70 traktorit. Järgmisel aastal tellime juba 150 traktorit.“

Juba praegu saab Baltemi esindustes tutvuda Deutz-Fahri masinatega Eestis enimnõutud võimsusvahemikus 100 kuni 280 hj. Lähiajal on saabumas ka 9. seeria masinad, millel võimsust 340 hj. AS Baltem laotraktorid hakkavad enamikus baseeruma Tartu esinduses, ent kindlasti jääb mudeleid ka Tallinna osakonda.

Eelpool nimetatud järgmise aasta Baltimaade tellimus on tehtud arvestades turu nõudlust ja Deutz-Fahri praegust positsiooni. Lisavarustuse valik varieerub mõnevõrra vastavalt turule. Lähenemine on paindlik: kui soovitut Eesti laos pole, siis saab üle vaadata ka Läti või Leedu valiku, et põllumees saaks võimalikult kiiresti just seda, mida ta vajab.

AS Baltem Eesti järelteeninduse juht Indrek Pihlak ja ning Eesti müügijuht ja ettevõtte põllumajandussuuna Baltikumi müügikoordinaator Alari Kasvand.

Alari Kasvand lubab, et ka erinevate haakeriistade teemal võib juba lähiajal kuulda suuri uudiseid. „Peagi hakkab Baltem müüma väga tuntud brändide lisaseadmeid,“ räägib ta. „Nii saab osta kõik põlluharimiseks vajaliku ühest kohast ja ka hooldused-remondid saab meil tehtud. Paraku ei saa ma veel kaubamärke nimetada, sest läbirääkimised alles käivad. Sügisel tuleb kindlasti sel teemal uudiseid.“

Kaetud saab kogu Eesti

Baltemi peakontor asub Tallinnas, Eesti hooldusesindused on Tartus ja Rakveres. 2023. aasta suvel valmib Tartus uus avar töökoda kaasaegsete töötingimustega ning kogu vajaliku tehnikaga masinate hoolduseks ja remondiks. Täna asub kolme garaažiboksiga Komatsu esindus Tartus 0,5 hektaril aadressil Turu 32. Uhiuus Deutz-Fahri esindus tuleb Tallinn-Tartu maantee äärde, nn Opeli ringi lähedusse. Ligi 6000 ruutmeetril hakatakse müüma ja hooldama nii Komatsut, Deutz-Fahri kui teisi Baltemi kaubamärke. „Kui meil on Tallinnas täna suur esindus viie garaažiboksiga töökojaga, siis Tartus saab olema seitse boksi ehk see hoone tuleb veelgi suurem,“ selgitab Alari Kasvand.

„Loodan, et see investeering näitab klientidele, et meie plaanid põllumajandusmasinate alal on tõsised ja võimekus neid teenindada kõrgel tasemel,“ jätkab Kasvand. „Nii tuleme Lõuna-Eesti klientidele lähemale ka oma laoga.“

Seoses suure laienemisega otsib Baltem oma Tartu esindusse uusi töötajaid. „Kui head mehaanikud otsivad uusi väljakutseid, siis nüüd on õige aeg,“ julgustab Kasvand. „Pakume vaheldusrikast tööd kõige kaasaegsemas töökeskkonnas, toetavaid kolleege ning parimaid koolitusi kohapeal ja välismaa tehastes.“

Baltemi tulevikuplaanides on ka Deutz-Fahri mobiilse hoolduspunkti loomine Pärnumaale, mis teenindaks vajadusel lisaks Lääne-Eestile ka suuremaid saari. Juba täna on Baltemil Eestis 19, Leedus 10 ja Lätis 11 hooldebussi.

Baltem saab aidata ka finantseerimisel

„Meil saab olema üks suuremaid rasketehnika ladusid Eestis,“ kinnitab Kasvand. „Kui klient tuleb ja tahab kohe täna traktorit osta, siis suure tõenäosusega suudame me talle vajaliku masina leida kohapealt, ilma tellimata. Sama kehtib varuosade ja kõigi kulumaterjalide kohta.“

Baltemist saab soovi korral uue masina ostul paketina kohe ära tellida kuluosad, mida ilmselt niikuinii hiljem, 6000-7000 töötunni järel vaja läheb. „Näiteks lisarehvid või alusvankri osad, mis muidu oleks suurem väljaminek, saab lisada kohe liisingusse, koos masinaga,“ selgitab AS Baltemi Eesti järelteeninduse juht Indrek Pihlak.

Et põllumajandusmasinad pole just odavate killast, vajab põllumees võimalust oma ostu talle soodsatel tingimustel finantseerida. Baltem plaanib ka selles vallas klientidele erinevaid häid lahendusi pakkuda. „Oleme turul pikalt tegutsenud, meil on pankade silmis hea maine ja kontaktid erinevates pankades,“ ütleb Kasvand. „Kuulume suurde Jaapani kontserni, mis annab täiendava eelise – suudame leida täiendavaid finantseerimisallikaid ja vajadusel personaalseid lahendusi igale kliendile.“

Kliendi rahuolu tagab järelteenindus

Igasuguse rasketehnika müügil on võtmetähtsusega järelteenindus. „Selle kvaliteedi määrab ladus suhtlus tehasega,“ ütleb Indrek Pihlak. „Deutz-Fahri puhul alustasime sellest, et palkasime tehnilise toe inseneri, kes jääb kõige olulisemaks lüliks kliendi ja tehase vahel. Tänaseks on ta saanud neli tehasekoolitust ja nüüd muutuvad need juba iganädalasteks. Me investeerime väga tõsiselt, et tuua vajalikud spetsiifilised teadmised oma majja sisse ja luua ladus suhtlus tehasega. Müügiosakond müüb esimese masina, aga kui järelteenindus ei suuda anda oma parimat, siis on järgmist masinat väga raske müüa. Eesti on väike ja kitsaskohad ei jää saladusse. Meil on Komatsuga kogemus olemas, kuidas ehitada üles toimiv järelteenindus.“

Baltemi töökojad Tallinnas, Rakveres ja Tartus vastavad juba täna kõrgetele kaasaegsetele nõuetele ning Komatsu teenindamisel on need saavutanud hõbestaatuse. Ammu enne juulikuus avalikkusele teada antud uudist Deutz-Fahri esindamisest algasid vastavad koolitused ning tänaseks saavad Baltemi mehaanikud hakkama ka Deutz-Fahri masinate teenindamisele seatud kõrgete standarditega. Hooldust ja remonti pakub Baltem masinatele nii tehasegarantii ajal kui ka pärast selle lõppu.

Kliendipäringutele vastavad Baltemi asjatundjad 24/7 ehk ööpäevaringselt ja ilma puhkepäevadeta. Igas Baltemi osakonnas asub suur varuosade ladu, vajadusel liiguvad kaubad kiiresti ühest asukohast teise. Eesmärk on üks: klient ei pea kibedal tööajal minutitki liiga kaua ootama, kui masinaga midagi juhtub või see parasjagu hooldust vajab.

Saksa kvaliteet loeb

Baltem usub Deutz-Fahri traktorite tulevikku Eestis ja ka teistes Balti riikides. „Enamik traktoreid tuleb Saksa tehasest ning nende kvaliteeti oleme me põhjalikult uurinud ja selles kindlad,“ selgitab Kasvand. „Saksa insenertehnilised lahendused on klass omaette, uuematel mudelitel on tulemas palju uuendusi. Näiteks täiesti uued käigukastid, operaatori mugavus on viidud täiesti uuele tasemele ja nõnda edasi. Ma proovisin ise ka siin õues sõita ja nii hea kogemus oli, et paneksin kas või kohe adra taha ja läheksin põldu kündma. Uued Deutz-Fahri traktorid on ka väga ägeda kujundusega!“

Deutz-Fahri masinate hinna kohta ütleb Kasvand, et klient võib kindel olla: see saab olema lähiaastatel väga konkurentsivõimeline. Eesmärk on ju turuosa suurendamine.

Kui sel sügisel Deutz-Fahri kombainid veel Baltemi lattu ei jõua, siis järgmisel aastal kindlasti. Küllap saavad huvilised mõnda mudelit juba Maamessil näha.

 

AS Baltem

01.04.2021-31.03.2022 konsolideeritud müügitulu on 41,912 mln EURi

31.03.22 seisuga töötajate arv:

Eestis: 48

BRF (Baltem Rigas Filiale): 29

BVF (Baltem Vilnius Filiale): 23

 



Sind võivad huvitada ka need artiklid


Sisuturundus

Tubli abiline väikefarmi või maakoju

Uue põlvkonna CFMOTO CF450/CF520 MY22 (2022. mudeliaasta) on...

Sisuturundus

Hübriidi võimsus

Logseti hübriidharvesterid on peale oma madalate kütusekulud...

Sisuturundus

Maailmatasemel nutitelefonid professionaalidele

Cati kestvustelefonid tähendavad vastupidavust ja usaldusvää...