JCB on saanud oma vesinikumootorile esimese täieliku ELi tüübikinnituse maastikusõidukites kasutamiseks.
See tähendab, et vesinikumootor on saanud müügi- ja kasutusloa masinates ning kolmandate osapoolte originaalseadmetes kõigis 27 ELi liikmesriigis ja kõigil teistel territooriumidel, mis tunnustavad ELi tüübikinnitusi.
„See on järjekordne väga oluline hetk JCB vesinikuprogrammi jaoks,“ ütleb JCB juhatuse esimees Anthony Bamford, kes märgib, et alles hiljuti öeldi, et sisepõlemismootori aeg Euroopas on läbi. „JCB täieliku ELi tüübikinnituse saamine on kindel tõend selle kohta, et sisepõlemismootoril on siiski paljutõotav tulevik.“
JCB arvab end olevat esimene ehitustehnika ettevõte, mis on välja töötanud täielikult heakskiidetud vesinikkütusel töötava sisepõlemismootori. 150 insenerist koosnev meeskond on 100 miljonit naela maksva arendustöö kallal töötanud peaaegu neli aastat.
Toodetud on üle 130 mootori. Need annavad jõudu kopp-laaduritele, Loadalli teleskooplaaduritele ja generaatoritele. Reaalse töö eelkatsetused on väidetavalt juba edasijõudnud etapis.