Menu




Rahula Agro teekond Deutz-Fahrist kuni Lamborghinini

Sisuturundus 06.10.2025   

Rahula Agro teekond Deutz-Fahrist kuni Lamborghinini

Pärast aastakümnete pikkust kogemust Deutz-Fahriga soetas Juku Kaalma (Rahula Agro OÜ) endale nüüd Baltimaades ainulaadse Lamborghini traktori.

Esimene Deutz-Fahr tuli Kaalma majapidamisse juba kakskümmend aastat tagasi ja aja jooksul on neid lisandunud veel nii mõnigi.

Päris esimese Deutzi ostis Juku Kaalma kadunud isa, kui poiss oli veel 16-aastane. “Isa ajal oli kaks vanema generatsiooni Deutz-Fahr MK 3-e, üks 165 hobujõudu ja teine 150,” meenutab Juku Kaalma. “150-ne on meil seniajani alles, umbes 13 000 tundi on ees ja töötab siiani. Täiesti pommikindel mudel. Täna töötab meil laudas.”

Kaalma meenutab, et 165 hobujõuline mudel vahetati välja 250 hp vastu, mis töötab Rahula Agros samuti tänaseni. Varsti saab sellel täis 9000 töötundi.

Kogemus loeb

Põllumajandustöid tegevaid traktoreid on Rahula Agro majapidamises kokku kuus, enamik neist Deutz-Fahrid. Üks 210 hobujõuline mudel veab pritsi ja vajadusel saab hakkama ka kuuemeetrise Amazone Catros kõrrekoorliga. “Ma olin täitsa üllatunud, et ta jaksab seda Catrost vedada,” ütleb Kaalma. “Eeldavasti tänu RC Shift käigukastile, kus mehaaniline osakaal on suurem võrreldes TTV puhul.  Muidu on ta meil rohkem nagu abitraktor.”

Külviks ja maa etteharimiseks on kasutusel Deutz-Fahr 7250 TTV. "Seni oleme kahe traktoriga hakkama saanud, aga eelmisel aastal saime aru, et meil on üks suur traktor puudu, mis veaks suurt ümberlaadimishaagist,” räägib Kaalma. “Mõtlesime, et sellel võiks ka väike võimsusvaru olla, sest tulevikus on plaanis kasutusele võtta ka suuremaid haakeriistu kui praegu. Otsustasime, et see traktor võiks olla nii 300 hobujõu kanti.”

Loogiline, et kui Juku Kaalmal Deutz-Fahriga juba aastakümneid pikk positiivne kogemus, siis esmalt läkski ta Baltemilt uurima, mida neil selles segmendis pakkuda on. “8280 tundus olevat sobiv valik ja siis müügimees pakkus, et äkki soovid Lamborghinit,” meenutab Kaalma. “Sisuliselt ongi see mudel 8280, aga nii öelda Lambo tuuningpaketiga. See oli huvitav pakkumine.”

Väikesed detailid loovad terviku.

Muidugi käis Kaalma veel erinevate diilerite juures, võttis võrdlevaid pakkumisi ja uuris, kas kellelgi on miskit kõnetavat diili pakkuda. “Aga Baltemi pakkumine  koos selle varustusega, mida ma soovisin, oli ikkagi märkimisväärselt soodsam võrreldes konkurentidega,” nendib Kaalma. “Ja kuna mul siiani on olnud hea kogemus olnud Deutz-Fahriga, siis langeski otsus Lamborghini kasuks.”

Juku Kaalmal oli tegelikult juba ammu meeles mõlkunud, et ühel ilusal päeval võiks majapidamises Lamborghini olla. “Mõtlesin, et ehk kunagi hiljem, näiteks pensionärina võiks Lamboga mööda põldu ringi sõita,” muigab ta. “Aga kuna pakuti nüüd ja praegu ja pakett sobis sellega, mida ma ise soovisin, siis miks ka mitte kohe Lambo rooli istuda.” Maailma tuntuimaks Lamborghini müügimeheks on viimastel aastatel osutunud eks-Top Geari mees Jeremy Clarkson, kuid Kaalma kinnitab, et Clarkson tema enda otsuse juures siiski rolli ei mänginud.

Kaalma Lamborghini oli väljas kevadisel Maamessil ja kohe pärast seda see Rahula Agro platsi peale jõudiski. “Oleme jõudnud sellega maad harida, külvata ja ümberlaadimishaagist vedada,” kinnitab peremees. Plaanis on soetada raskem randaal ja suurem ader, mida hakkab siis vedama just Lambo. Seniselt 7250-lt on kavas saada veidi koormust maha.

Juku Kaalmale meeldib, kui kabiinis on ekraane pigem vähem.

Soojuskindel klaas kaitseb

“Eks see on maitse asi, aga mulle ei sobi, kui masin on erinevaid ekraane täis riputatud,” räägib Juku Kaalma oma ootustest traktorist tööloomale. “Mulle meeldib, et oleks üks ekraan, kus ma panen parameetrid paika ja siis teen tööd, mitte ei tegele seadistamisega töö käigus. Soovi korral ma saan Deutz-Fahril ühendada ekraani tahvliga, saan sealt jälgida põllu kaarti või juhtida ISOBUS seadmeid. Kui on pikad põllud, võin ise kas või samast tahvlist mõnda filmi nautida.”

“Mulle on olulised UV-kindlad klaasid, soojade ilmadega läheb kabiinis muidu väga palavaks,” loetleb Juku Kaalma veel tingimusi, mida ta oma traktorile seab. Ja mis Lambo paketi puhul on kenasti täidetud. “Selles on külmik ja heli kvaliteet on parem. Mulle meeldib väga töö ajal muusikat kuulata, olen hästi suur muusikahuviline.”

Ka mõni vana Deutz-Fahr teeb nii head tööd, et pole mõtet sellest loobuda. “7250 on küll eelmise põlvkonna masin, aga see jõu suhe, mis ratastesse jõuab, on nii hea, et ma ei kavatse sellest loobuda,” nendib Kaalma. "Renoveerime ära ja kestab veel pikalt. Ma arvan, et 6. seeria masina vahetame pigem võimsama vastu välja.”

Sümbol, mis tuntud pigem võimsate sportautode maailmast. 

Masin tahab hoolt

Deutz-Fahri tunneb Juku Kaalma läbi ja lõhki, on teinud neile ka väiksemaid remonte. “Aja jooksul midagi ikka järele annab ja tuleb välja vahetada,” ütleb ta. “Aga mitte ühtegi suuremat remonti pole me pidanud oma Deutzidele tegema. Ei ole meil rikki läinud mitte ükski mootor ega käigukast.”

“Ma kuulen tihti, kuidas teised põllumehed kurdavad, et ühel või teisel brändil on nõrk käigukast või sild või mootor,” räägib Kaalma. “Aga see kõik on subjektiivne – ma ei tea ju, kui hästi nad oma masinaid hoiavad ja hooldavad. Või missugune on nende kogemus teiste brändidega, et üht või teist maha teha.”

Ka Deutzi puhul on oma “aga-d”, mida peab lihtsalt jälgima. “Näiteks annavad ajapikku järele mõned lihtsamad andurid ja solenoidid, eluiga saab lihtsalt otsa,” ütleb Juku Kaalma. “7250-l võivad üles öelda eelmise põlvkonna piduri supordid. Tagasilla peal on kummilõdvikud, mis tuleb puhtana hoida, siis ei lähe need katki. Need on kõik lihtsasti remonditavad. Aga kõik algab sellest, et masinat tuleb hooldada ja puhtana hoida.”

Masina tagaosa on hõlpsasti ligipääsetav ja puhastatav. 

"Väga palju on masinate lagunemise puhul kasutajas kinni,” on Kaalma veendunud. “Kas ei hooldata ega puhastata õigeaegselt või koormatakse üle. Ma hoian meie firmas silma peal, et masinaid ikka hoitaks. Nii saan kindel olla, et masin kestab ilma suuremate probleemideta 10 000 töötundi.”

Kaalma osutab veel ühele Deutz-Fahri plussile: kabiini ja mootori või käigukasti vaheline ala ei ole nii kitsas nagu teistel brändidel ja sinna pääseb hõlpsasti ligi. “Sinna koguneb tolmu ja niiskusega see ladestub kinni,” selgitab ta. “Ma tahan selle vahe alati puhtana hoida, kuna juhtmete ja torude vahele kogunenud mustus hoiab niiskust. See on väga hea keskkond roostetamisele ja oksüdeerimisele.... Käigukasti ümbrus tuleb puhtana hoida ka selleks, et ma näeksin kohe, kui leke peaks tekkima.”

“Üks minu nõudmistest tehnika puhul on, et ma saaksin tervet masinat korralikult puhtana hoida,” selgitab Kaalma. “Näiteks Lamborghini tagarattakoopad on nii hästi konstrueeritud, et ma saan käigukasti pealse ainult suruõhuga hõlpsalt puhastatud. Kabiini alune on ka täiesti puhas, isegi tolmustes keskkondades. Mulle meeldib, et masina hooldus on mulle nii lihtsaks tehtud.”

"Mulle sobib hästi ka kompaktne kabiin,” jätkab Kaalma. “Lai kabiin on mõnus, aga kompaktsemas kabiinis näen ma paremini ümber masina.”

Juku Kaalma nendib, et isikliku kogemuse vastu ei saa mitte miski ja julgustab tõsiseid Deutzi ja Lambo huvilisi temaga julgelt ühendust võtma.

Rahula Agro Lamborghini on võimas töömasin.

LOE LISAKS: Taliodraga läks hästi, nisu ja kaeraga mitte

Rahula Agrol on ligikaudu 1400 hektarit maad, millest 800-850 hektarit on teravilja all. Ülejäänud on rohumaad – alles hiljuti tegeles ettevõte ka piimatootmisega. Nüüd läheb rohumaadelt niidetav enda ja ümberkaudsetele ratsatallidele.

“Nisu oli meil tänavu 450 hektari ligi, taliotra, talirapsi ja kaera igaüht umbes sada hektarit,” rääkib Kaalma. “Taliotra saime seitse ja pool tonni hektarilt, mis on hea tulemus. Nisu keskmine saagikus oli viis-kuus tonni hektarilt. Üks kole paduvihm lükkas enamiku nisu pikali ja see kõlbas nüüd paraku kvaliteedi poolest vaid söödaks, kui muidu on olnud 1.-2. klassi toidunisu. Talirapsi tuli kolme tonni ringis. Kõige rohkem hävisime kaeraga, seda saime vaid kaks tonni hektarilt.”

Stiilne ja pilkupüüdev.

LOE LISAKS: Rahula Lambo on Baltimaades ainulaadne

Sten Dantšenko, Deutz-Fahri müügiesindaja

Rahula Agro kasutuses olev Lamborghini 8280 TTV baseerub Deutz-Fahr 8280 mudelil.

Kasutuses on 6,1-liitrine topeltturboga R6 mootor, mis annab välja 287HP. Mudelil on astmevaba käigukast ja maanteel arendab masin kiirust kuni 64 km/h.

Rahula Agro Lamborghini on täisvarustuses masin, mis on täpselt komplekteeritud kliendi soovide järgi, kes soovis saada masinale ka teatud tehnilisi erilahendusi. Kuna tegemist on pikaajalise Deutz-Fahri kliendiga (esimene DF jõudis nende majapidamisse 2000ndate alguse paiku), siis oli kliendil kindel nägemus, mida ta soovib. Kuna klient teeb ise palju tööd masina roolis, oli minu mõte panna kokku Lamborghini tehasetellimus. Meil ei olnud vaja pikalt selle üle arutada, temale minu nägemus meeldis ja saime asjaga edasi minna.

Tegemist on meie turul ainulaadse mudeliga ja teist sellist hetkel Baltikumis põllul tööd ei tee. Lamborghini paneb rõhku disainile ja tehniline tugi tuleb Deutz-Fahri poolt. Deutz-Fahr kasutab Lamborghini brändi justkui tuuningpaketina. Iseloomulik on selle masina valge värv ja must triip, mis jookseb üle kapoti. Täna saab selliseid mudeleid tehasest eritellimusel ja neid tehases lattu ei toodeta. Kuna Baltem ja SDF grupp (DEutz-Fahr emafirma) on strateegilised partnerid, siis tehasega kokkuleppel võeti see masin erandkorras tootmises vahele ja alates tellimusest kuni valmimiseni võttis see aega veidi alla kahe kuu.

Kuulus Lamborghini pull. 

Väga palju on huvi tuntud masina hinna vastu ja eeldatakse, et see on ulmeliselt kõrge, kuid tegelikult see nii ei ole. Traktori hind küll sõltub komplekteerimise tasemest, aga väga suurt vahet sisse ei tule.

Üks-kaks klienti on veel tundnud säärase masina vastu huvi, aga tegemist on pigem nišimasinaga ja suurt müüki ma sellele Eestis ei ennusta. Rohkem huvi tekib selliste teistsuguste masinate vastu siis, kui ajad lähevad põllumeestele paremaks. Inimeste uudishimu Maamessil ja peale seda oli meeletu. Harva satub natuke midagi teistsugust siia turule ja eks kindlasti ole oma osa sellest ka maailmakuulsal Jeremy Clarksonil, kes on seda masinat esimesest päevast peale ülistanud.

 



gallery image
gallery image
gallery image
gallery image
gallery image

Sind võivad huvitada ka need artiklid


Sisuturundus

Väderstadi haakeriistadega võidad töö kiiruses ja tööjõu kulus

Väderstadi haakeriistadega võidad töö kiiruses ja tööjõu kulus

Lange-Vahe talu põllumehed hindavad Väderstadi tippklassi ri...

Sisuturundus

Põllumees vajab tehnikat, mis kestab

Põllumees vajab tehnikat, mis kestab

Jõgevamaal Vitsjärvel toimetav Tanel Tõrvand kasutab suures...

Sisuturundus

Hästi juhitud põllumajandusettevõtte riskid peavad olema osavalt maandatud

Hästi juhitud põllumajandusettevõtte riskid peavad olema osavalt maandatud

Hästi juhitud põllumajandusettevõtte oluline osa on riskide...