Menu




Konveierhaagis Krone GX 440: Krone laiendab haaret

Test 17.04.2023   

Konveierhaagis Krone GX 440:  Krone laiendab haaret


Uue konveierhaagisega GX pöördub Krone ka uue klientuuri poole väljaspool söödakoristust – see on suur samm ettevõtte ajaloos. Kuid Krone jalad on tugevalt maas.

Konveierhaagised on end viimastel aastatel nišitootena transpordihaagiste turul kehtestanud. GX näol tutvustab Krone nüüd uut mudelit, mis on peaks köitma eelkõige mitmekülgsusega. Selle tarvis on Spelle konstruktorid haagisesse ehitanud mõned huvitavad funktsioonid.

Krone pakub GX-i kahes suuruses, esiteks tandemsillaga mudelit GX 440 laadimismahuga 44 m³ ja teiseks kolmik- (tridem-)sillaga ning 52 m³ mahutavat mudelit GX 520.

Kui arvate, et konveierhaagis GX on altveohaagise TX koopia, siis eksite. Kui välja arvata sillakoost, ühe-raami-kontseptsioon ja K80-kuulpeaga liigendtiisli konstruktsioon, on kahel mudelil vähe ühist.

Sein ja lint

Krone tõmbab linti koos esiseinaga tahapoole, aga ei rulli seda kokku nagu Joskin või Kaweco. Esiseina külge on kinnitatud 3,8 mm paksune rull-lint, mille katkemiskoormuseks ütleb Krone 100 t. Linti ja seina tõmbavad tahapoole kaks haagise esiossa paigaldatud (kogurhaagistest võetud) hüdromootorit, millel on reduktorid.

Lindi ja seina külge on ühendatud kaks lamedat ketti, millest kummagi katkemiskoormus on 25 t. Ketid on pingutatud kahe liikuval esiseinal asuva vertikaalse vedruga. Veotiisli kohal asuva ajami abil saab haagisesse tõmmata ka kaupa, näiteks kaubaaluseid või heina-põhupalle. Seina viltukiskumise ja kinni­kiilumise vältimiseks on hüdromootorid võlliga ühendatud ja seega mehaaniliselt sünkroniseeritud.

Esisein ise on lastiruumi poolt kolmekordse kandiga liistu abil lindi külge kruvitud, teiselt poolt aga juhitakse seda perforeeritud põrandale toetuvate plastrullikutega. Seega ei ole siin vaja fikseeritud siini või profiili. See tähendab, et linti ei keerata kunagi kokku ega lahti, vaid ainult pööratakse tagasi ja see jääb alati pingestatuks. Lastiruum on püramidaalne – tahapoole 5 cm laiem, et koormat oleks kergem paigast liigutada.

Klaasplastist külgpaneelid

Pealegi tagavad klaasplastist valmistatud siledad sandwich-paneelid sujuva mahalaadimise. Lastiruumi laius on 2,32 m, all konveierilindi juures aga veel 1,93 m, mistõttu GX sobib kahe kaubaaluse kõrvuti laadimiseks. Lastiruum on tihendatud lintkonveieri vasakul ja paremal küljel asuvate täiendavate. Esisein, mis samuti liibub külgseinte vastu kummiribadega, on Krone sõnul „rapsitihe”. Täistaimesilo massi vedades polnud tihendamisega igatahes mingeid probleeme.

Hüdraulilised külgseinad

GX-i saab lihtsamaks küljeltlaadimiseks või juurviljade madalama kukkumiskõrguse (1,50 m) tarvis varustada laadimisruumi hüdrauliliste kõrgendustega (3220 eurot). Soovitame seda igal juhul, et TX-st vähemalt 25% kallima haagise kasutus oleks pidevalt tagatud. Kaks koordineeritud hüdrosilindrit suruvad pealisehitust allapoole kuni 68 cm võrra, vähendades laadimiskõrgust seega 3,30 meetrini. Saadaval on ka 6000 eurot maksev lastiruumi kate. Tagaluuk ja esisein jäävad 4 m kõrguseks, kuid on ka allaklapitavad. Kui soovite GX-ga liikurhekseldi toodangut vedada, saate põhivarustusse kuuluva hüdraulilise vedrustusega liigendtiisli abil laadimiskõrgust eestpoolt vähendada. See töötab suurepäraselt, nagu ise veendusime.

Doseerimisvaltsid sisse või välja 20 minutiga

Konveierhaagise jaoks on doseerimisvaltsid nii needus kui ka õnnistus. Kui töö kvaliteet peab olema selline nagu söödaveohaagisel, on valtsid möödapääsmatud. Need aga segavad pallide või kaubaaluste transporti. Emslandi konstruktorid töötasid välja nutika lahenduse: pärast nelja pinguti keeramist ja ühe keti eemaldamist pöörduvad doseerimisvaltsid koos tagaluugiga või õigemini selle sees ülespoole. Ja vastupidi, valtsid saab ka kiiresti taas tööle panna. Pole vaja tõstukit vms. Vaja on vaid redelit, mis kuulub haagise põhivarustusesse – kena. Kaks 44 cm läbimõõduga doseerimisrulli saavad jõu kardaanvõlli kaudu ja maksavad täiendavad 9620 eurot.

Tagaluuk avaneb kenasti kompaktselt, selles on teraviljasiiber ja ülemises osas lisavalgustus. Mahalaadimisel vastuvõtupunkrites (nt kartulite jaoks) ei ulatu tagaluuk haagisest peaaegu üldse tahapoole ja allasõidutõke klapitakse luugi avamisel automaatselt üles.

Mahalaadimine kindlaksmääratud teepikkusel

ExactUnload on Krone pandud nimi elektroonilisele abimehele, mis kasutab ära konveierhaagise tööpõhimõtet. Eesmise veovõlli pöörete arvu kaudu saab esiseinale ühe pöörde kohta määrata kindla pikkusega mahalaadimistee. ISOBus-terminali kiirusesignaaliga saab juht sisestada meetrites määratud mahalaadimisteekonna, mille saab ka eelnevalt läbida.

Praktikas tähendab see seda, et juht peab sisestama ainult selle silohoidla pikkuse, mida täita soovitakse. Ülejäänu eest hoolitseb juhtimissüsteem. Lisaks näitab juht­seade juhile suurimat kiirust, millega parajasti sõita tohib. Tulemus: äärmiselt ühtlane sööda­vaip, seda enam, et haagis saab kindlasti tühjaks kohe, kui sein on haagise tagumises otsas piirajani jõudnud.

Eks selline tehnika nõua ka juhilt rohkem paindlikkust. GX-i pole nii lihtne kasutada kui TX-i. Kuid selles on rohkem kaasaegset tehnikat (vt. praktikute arvamust: “Palju võimalusi alltöövõtjale”).

Veel üksikasju

        Vaade haagisesse läbi 10 mm paksuse pleksiklaasist akna on väga hea, kui akent vaid korrapäraselt puhastatakse.

        Hüdrauliline veermik kuulub põhivarustusse.

        Lastiruumi valgustus on samuti kui mudelil TX suurepäraselt lahendatud valgusdioodribadega.

        Saadaval on kõik roolimisviisid (järeljooks, hüdrauliline ja elektrohüdrauliline).

        Raadio teel juhtimine teeb elu mugavaks näiteks kaubaaluste või põhupallide laadimisel, aga ka kartulite doseeritud mahalaadimisel.

        Lint saab liikuda kiirusega 7,5 või 15 m/min. Meie katsetustes saime koorma maha laaditud vähem kui 50 sekundiga. Hüdromootorid töötavad järjestikku või paralleelselt.

        Kaks manomeetrit (veermiku ja liigendtiisli jaoks) lubavad kogukaalu hinnata. Soovi korral saab soetada täpsema elektroonilise kaalu.

        Kaamerad kuuluvad lisavarustusse.

        GX kontseptsioon võiks pakkuda huvi ka Krone poolrippes haagiste jaoks. Täpsemalt aga ei soovitud meile midagi rääkida.

Kokkuvõte

Krone laiendab haaret. GX avaldab juba esmapilgul muljet huvitavate omadustega, nagu kiirelt lahtivõetavad doseerimisvaltsid, lindi uus veosüsteem ja koorma mahalaadimise võimalus kindlaksmääratud teepikkusel. Konveierhaagis pakub palju võimalusi, kuid maksab ka rohkem kui klassikaline kogurhaagis. Korraliku varustusega tandemmudeli hind on tublid 125 000 eurot.

HEA TEADA

Krone valmistab uut konveier­haagist GX kahes suuruses

(44 ja 52 m³).

Lint on kinnitatud esiseina külge, lindiga on ühendatud ka kaks ketti.

Funktsioon ExactUnload oskab GX koorma maha laadida ettemäära­tud teepikkusele.

Vaata ka profi videot!





gallery image
gallery image

Sind võivad huvitada ka need artiklid


Test

Nelik tegevuses: Claasi, JCB, New Hollandi ja Volvo rataslaadurid. II osa

Nelik tegevuses: Claasi, JCB, New Hollandi ja Volvo rataslaadurid. II osa

Esimeses osas tõime teieni rataslaadurite mõõdetavad andmed....

Test

Neli vaprat: Claasi, JCB, New Hollandi ja Volvo rataslaadurid. I osa

Neli vaprat: Claasi, JCB, New Hollandi ja Volvo rataslaadurid. I osa

Rataslaadurid on suuremates majandites endile kindla koha le...

Test

McCormick X8.631 VT-Drive:  Itaalia diiva

McCormick X8.631 VT-Drive: Itaalia diiva

Mis puutub disaini ja värvidesse, siis on McCormicki 221 kW/...