Menu



Fendt 620 Vario DP | Võimsus: võrratu! Hind: põhjatu?

Test 28.07.2025   

Fendt 620 Vario DP | Võimsus: võrratu! Hind: põhjatu?

Fendti uus 600. seeria traktor on tõsiselt muljetavaldav. Mitte ainult neljasilindrilise mootori võimsus, vaid ka mugavus ja kasutusvõimaluste mitmekesisus on uuel tasemel. Täisvarustuses versiooni hind aga samuti…

Esimeses proovisõidu-aruandes (Eesti profi nr. 40) tutvustasime juba Fendti uue 600. seeria tähtsamaid andmeid. Publikulemmikuks olemiseks on traktoril vähemalt üks hea eeldus olemas: telgede vahe on 2,72 m ehk täpselt sama, mis populaarsel 818 või 820 Vario TMS mudelil.

Erinevalt tuntud kuuesilindrilisest eelkäijast kasutab uus nelja mudeliga 600. seeria 5-liitrist neljasilindrilist mootorit Core 50. Tippmudeli nimivõimsus on 154 kW / 209 hj. Lisaks rakendub — millele viitavad ka kapotil olevad punased numbrid — süsteem Dynamic Performance. See lisab 11 kW / 15 hj lisavõimsust juba tühikäigul ja sõltumata jõuvõtuvõllist, niipea kui mõni lisatarbija (nt jahutusventilaator või kliimakompressor) aktiveerub.

Madalapöördeline töörežiim

Sarnaselt teistele Fendti mudelitele on ka 600. seeria 2000-baarise sissepritserõhuga neljaklapiline mootor konstrueeritud töötama madalatel pööretel. Hüdrotõukurite kasutamine tagab vaiksema töö, väiksema kulumise ning võimaldab tänu madalamale mootorikattele paremat nähtavust. Meie testtraktor vedas Lemkeni viiesahalist atra Juwel 8 koos pakkeriga 25 cm sügavuselt ja 8 km/h juures vaid 1350 pöördel minutis — muljetavaldav!

Nimipööretel mõõdeti jõuvõtuvõllilt 146,9 kW / 201 hj, maksimaalselt aga 149,9 kW / 205 hj. Mootoril Core 50 on ka muljetavaldav pöördemoment: 885 Nm juba 1200 pöörde juures ületab isegi legendaarse eelkäija 820 Vario TMS näitajad (871 Nm). Ainult siis, kui ajam ootamatult koormust juurde saab (näiteks kultivaatori langetamisel), peaks mootori ja käigukasti juhtimistarkvara veel kiiremini reageerima. Muudel juhtudel tagab mootori ja käigukasti hea koostöö sujuva töö, eriti kuivõrd ka 600. seeria puhul ei ole käigukastil TA 150 vaja sõiduvahemikke lülitada.

Kütusekulu poolest on 620 palju pärinud suuremalt vennalt 728-lt (vt. Eesti profi nr. 39): 229 g/kWh (+ 23,8 g/kWh AdBlued) nimipööretel ja 221 g/kWh (+ 25 g/kWh) madalamatel pööretel viitavad kõrgele säästlikkusele.

Hägele reverseeritav ventilaator vabastab traktoristi radiaatori puhastamise vajadusest.

Seda kinnitavad Powermix-mõõtmised: kui rasketel veotöödel on kokkuhoid veel ühekohaline, siis segatööde ja osalise koormusega tööde puhul on Fendt keskmiselt 10–15% ökonoomsem kui kõik varasemad testitud traktorid. Powermix-erikulu 245 g/kWh on seega kõrgeimat hinnet väärt. Heitgaasipuhastuses loobub Fendt EGR-süsteemist (heitgaaside tagastamisest), mis on mootorile hea, ent nõuab kuni 9% AdBlue kasutamist — see teeb 29 g/kWh ehk kuni 3 l/h.

Reverseeritav ventilaator lisavarustuses

Erinevalt 700. seeriast kasutab Fendt kompaktsema ehituse huvides mehaaniliselt käitatavat imiventilaatorit, kusjuures lisavarustusena saab tellida Hägele reverseeritava ventilaatori. Selle juhtimine on integreeritud terminali ning võimaldab automaatselt määratud intervalliga radiaatorit puhastada.

Suurepärasest sõidumugavusest maanteel räägime allpool pikemalt, kuid 620 teeb transpordiprofiks ka eriti madal kütuse-erikulu: 309 g/kWh 40 km/h juures ja vaid 311 g/kWh 50 km/h juures on oma klassi parimad! Seejuures teeb mootor kiirusel 50 km/h vaid 1350 pööret minutis. Soovida jääb veel vaid vaba vahetuse võimalus juhtkangi- ja pedaalirežiimi vahel. Vähemalt saab nüüd ühe valge nupu abil tempomaadi hoitavat kiirust määrata. Pedaali tundlikkust saab samuti ühe nupuvajutusega poole võrra vähendada — ideaalne vahelduseks maantee ja põllu vahel.

Hoolimata B-piilarist on pääs kabiini avar, aga mitte liiga järsk.

Absoluutseks tipptasemeks võib pidada automaatselt juhitavat nelikvedu — mida ootame ka väiksematesse Vario mudelitesse. Eriti vaimustav on see esilaaduritöödel: ei mingit kummijälge sillutisel ka täislaadungiga. Hüdrauliline ajam annab traktorile 11,25-meetrise pöördediameetri. Samas saab juht menüüs nelikveo käsitsi aktiveerida ja sildadevahelise diferentsiaali lukustada. See loob mehaanilise ühenduse esi- ja tagasilla vahel sarnaselt pidurdamisel toimuvale. Meie testis ei olnud seda kordagi vaja, aga Fendti sõnul on talvisel lumekoristusel töötavad kliendid seda väga soovinud.

Automaatne seisupidur peaks olema põhivarustuses. Testitud mudelil tuli enne sõidu algust kasutada vasakul roolisamba all asuvat kangi, mis võiks olla paremini ligipääsetav ja vajaks veel täiustamist.

Juba põhivarustuses on 620 varustatud nelja pöörlemissagedusega (540, 540E, 1000 ja 1000E) jõuvõtuvõlliga. Puudu on ainult 1000E eesmise jõuvõtuvõlli jaoks.

Nähtavus ettepoole on suurepärane, ka esilaaduriga töötamiseks.

Kuni 205 l/min

Fendt 600. seeriale saab tehasest tellida aksiaalkolbpumba, mille tootlikkus on kuni 205 l/min. Põhivarustuses on paigaldatud 152 l/min andev pump. Ka ühendusvõimalused ei jäta midagi soovida: kokku saab traktorile tellida kuni kümme kahetoimelist hüdroväljavõtet — viis taha, kolm sildade vahele ja kaks ette.

Kui aga läheb vaja tõesti vägevat vooluhulka, saab taha tellida ka ¾-tollised ühendused, mis võimaldavad kuni 170 l/min. Kommunaaltöödeks sobib nüüd kasutamiseks ka sildadevaheline multiliitmik, näiteks niiduki jaoks.

Traktorile paigaldatud profi-varustuses esilaadurist Cargo 5 90, mis on varustatud kaalu, asendimälu ja valgustusega, me praegu pikemalt ei kirjuta. Siinkohal võib aga mainida, et 3L-juhtkangi ujuvasendit saab nüüd esilaaduritöödeks vajadusel välja lülitada — see on uus funktsioon.

Juhtimissüsteem Fendt One on läbinud peenhäälestuse.

Samuti uus on hüdromootorite funktsioon: selle abil saab ühe hüdroväljavõtte lülitada otse püsivoolult (+) ujuvasendisse nii, et lülitamisel ei teki isegi vähimatki rõhupiiki. Lisaks on olemas elektrooniline koormustundlik süsteem (LS), mille lülitusrõhku saab määrata terminalis. Tänu ISOBUSi signaalile võib traditsioonilise signaaljuhtme üldse ära jätta — ideaalne näiteks kartulikombaini puhul.

Suur tõstejõud

Läbiv tõstejõud 8325 daN tähendab, et 600. seeria traktor ei jää palju alla isegi 728 Variole! Piiravaks võib pigem osutuda III kategooria hüdrauliline ülemine tõmmits, millel puudub (vedru-) toetus — see võiks abiks olla, et ka väiksemakasvulised kasutajad saaksid raskete agregaatide ühendamise ja lahtihaakimisega turvaliselt ja mugavalt hakkama.

Nii esi- kui ka tagarippsüsteemid võivad lisavarustusena olla mitte ainult kahetoimelised, vaid ka koormust vähendavad. Sel moel pole esiniidukile vaja eraldi koormust vähendavaid vedrusid, tagumise rippsüsteemi abil aga saab vajadusel tagasillale lisaraskust üle kanda. Selle valikvarustuse abil on võimalik ka rehve vahetada — traktorit saab tõsta korraga nii eest kui tagant.

Isringhauseni elektriliselt reguleeritav iste sobitub automaatselt selle juhi eelistustega, kes oma profiili parajasti terminalis aktiveerib. Istumismugavus on tippklassist. Kindlasti tellige automaatne seisupidur, siis pole tarvis all vasakul asuva kangiga maadelda.

Rehvivahetust ei pruugigi küll enam nii sageli vaja minna, kui on tellitud VF-rehvid koos rehvirõhu reguleerimissüsteemiga VarioGrip (11 072 eurot). Mootorile kinnitatud 800 l/min tootev vesijahutusega kompressor varustab ka lattsillale paigaldatud topeltrehve.

Liigagi vaikne

Kabiinis on müratase alla 70 dB(A), nii et isegi ventilatsiooni- ja kliimaseadme töötamise hääl võib juhti häirida. Soojendusega turvaklaasist esiaknaga on müratase Fendti andmetel veel 3 dB(A) võrra madalam kui tavalise klaasiga — muljetavaldav!

Väljas ei ole see neljasilindriline mootor küll kõige vaiksem ja kui ventilaatori reevers tööle hakkab, kõlab see üsna sarnaselt reaktiivlennuki vastava tegevusega maandumisel.

Mis puudutab tüübikinnitust, siis on nüüd tehasest saadaval ka 4. kategooria filtrisüsteem kabiini jaoks — suurepärane lahendus neile, kes kasutavad 600. seeriat taimekaitse­töödel. Kabiinifilter ise on siiski endiselt halvasti ligipääsetav, nagu ka õhufilter, mida ei saa eemaldada, kui Fendti esilaadur on paigaldatud. Fendt viitab siiski terminalis kuvatavale vaakumandurile, mis näitab filtri määrdumisastet ja vähendab filtri eemaldamise vajadust.

Võrreldes vana 820-ga on uus kabiin tohutu ja sissepääs meeldivalt lai. Siiski tuleb väikeseid miinuspunkte ergonoomias: Isringhauseni uus iste pöördub tehaseseades vaid 20° paremale. Istme all olevate piirajate eemaldamisega saab siiski pöördenurka suurendada 36 kraadini (nagu 900. seerias).

Salvestatav istmeasend

Isringhauseni elektriliselt reguleeritava juhiistme asend salvestatakse kasutaja­profiili alla. See tähendab, et kui juht X logib sisse oma profiiliga, liigub iste automaatselt talle eelnevalt sobivaks seadistatud asendisse — nagu sõiduautodeski. Testijate seas tekitas süsteemi kasulikkus siiski elavat arutelu, eriti kuna seljatoe soojendus ja ventilatsioon on reguleeritavad ainult terminali kaudu.

Traktori ahter: jõuline rippsüsteem ja kõik asjad omal kohal.

Jäädes veel võrdlusesse vana 820-ga: uus süsteemi FendtOne juhtkang on veidi „kondisem“, teda pole nii kerge lükata. Ilmselt just see ongi põhjus, miks Fendt on ühe valge nupu reserveerinud kiirushoidikule.

Ületamatu on jätkuvalt 3L-juhtkang: see sobib mitte üksnes esilaaduri juhtimiseks, vaid ka AUX-N funktsioonide jaotumine on loogiline, kõigile arusaadav ja visuaalselt suurepäraselt lahendatud. Sooviksime veel lisaks start-stopp-süsteemi. Ilma selle automaatikata kulub pärast viimaste seadete aktiveerimist ligikaudu 30 sekundit, enne kui saab taas liikuma hakata.

Uus süsteem FendtOne Offboard väärib omaette käsitlust. Olgu siin küll märgitud, et tarkvara ei ole veel päris lõpuni viimistletud. Näiteks põllujälgede edastamine kontorist traktorisse töötab küll, kuid meil jäi vajaka terminalikuva jagamise võimalusest, et juhile töövõtteid selgitada — samuti puudub vastav „äpp“.

Hüdroväljavõtete nimetamise võimalus kergendab tööd ja suurendab ohutust.

Õhuliselt vedrustatud

Maanteel liigub traktor kui hõljudes. Seda mitte ainult tänu suurepäraselt häälestatud esisillavedrustusele, vaid ka õhkpatjadega kolmpunkt-kabiinivedrustusele, mis teeb oma nimele au. Kandevõime osas on 620 oma klassis tugevas eduseisus — 13,5-tonnise täismassi juures saab juurde laadida tervelt 5,6 tonni.

Kogu vaimustusest ja suurepärastest tulemustest hoolimata tuleb aga nentida, et Fendt 620 Vario maksab juba põhivarustuses 260 444 eurot — ilma käibemaksuta. Kui traktor varustada samaväärselt meie testitud eksemplariga, kerkib hinnasildile lausa 395 000 eurot…

Kokkuvõte

600 Vario saab kindlasti rahva lemmikuks. Selle traktori tugevused — suurepärane nähtavus, väike pöördering, kõrge sõidumugavus ja madal kütusekulu — sobivad ideaalselt ühe mitmekülgse masina juurde selles võimsusklassis. Ja kui edasimüüjad lisavad nimekirjahinnale korraliku allahindluse, ei jää fänniklubi tekkimine kindlasti tulemata.

Eestis müüb Fendti traktoreid Agriland OÜ.

Teedel sõidab 620 Vario nagu väike ime. Vedrustus on täiuslik ja kabiin ülivaikne — kui kõik aknad kinni on.

HEA TEADA

·        Fendt 620 Vario saab neljast silindrist üle 200 hobujõu.

·        Kütuse erikulu 311 g/kWh transporditöödel (kiirusel 50 km/h) on suurepärane, AdBlued kulub aga keskmisest rohkem.

·        Testitud varustuses maksis traktor 395 000 €.

 

 



Sind võivad huvitada ka need artiklid


Test

John Deere 8R 410 eAP: teenäitaja

John Deere 8R 410 eAP: teenäitaja

Kahele suurimale 8R/RT/RX mudelile pakub John Deere astmevab...

Test

Giant G2200 HD ja G2200E | Elekter või kütus?

Giant G2200 HD ja G2200E | Elekter või kütus?

Elektrifitseerimine ei edene ainult autotööstuses, vaid aku...

Test

Lühirandaal Horsch Joker 6 RT: jokker varrukas

Lühirandaal Horsch Joker 6 RT: jokker varrukas

Üks jokker varrukas pole kunagi halb. Randaaliga Joker RT on...