Menu



New Holland T7.300 PLM Intelligence: võimas ja sinine

Proovisõit 02.06.2023   

New Holland T7.300 PLM Intelligence: võimas ja sinine


Mudeliga T7.300 laiendab New Holland traktoriseeriat tippvõimsuseni 300 hj. Mida veel uut on, kirjutavad kolleegid Suurbritannia profist oma sõiduproovi järel.

New Holland tutvustas eelmisel aastal suurematel traktoritel T7 HD mitmeid täiustusi ja kabiini Horizon Ultra (profi 9/2021 ja 11/2022). Paljud neist asjadest (sh uus kabiin) on nüüd saadaval ka väiksematel mudelitel T7 LWB.

LWB seletub lahti kui Long Wheel Base ehk pikk telgede vahe – 2,88 m. Võrdluseks olgu öeldud, et suuremate mudelite T7 HD (Heavy Duty) telgede vahe on 3,00 m, samas kui T7 lühikese teljevahega (SWB) mudelite telgede vahe on 2,73 m.

Diislikütuse paaki on suurendatud 395-lt 465 liitrile ja lõpuks on traktoril ka korralik trepp.

Lisaks telgede vahele tuleb pilk peale visata ka traktorite võimsustele. T7.300 kattub nüüd ses osas suuremate traktoritega T7 HD, mille tippvõimsus ilma võimsustõsteta on T7.275 HD puhul 273 hj ja T7.315 puhul kuni 313 hj.

Vägevam mootor

Uue T7.300 puhul on teisiti: selle tippvõimsus ilma võimsustõsteta on 280 hj. Umbes 20-hobujõuline „boost“ lisandub ainult jõuvõtuvõlli-, hüdraulika- või transporditöödel. See tähendab, et uuel T7.300 saab pakkuda kuni umbes 30 hj rohkem kui pika teljevahega seeria praegune tippmudel T7.270 — väga hea.

Uue T7.300 mootorikatte all töötab tuntud ja end tõestanud FPT mootor töömahuga 6,7 l. Selle mootori plokki kasutab New Holland tegelikult kõigis kuuesilindrilistes traktorites T6 ja T7 alates 135 hobujõust, kuid varustab need vastavalt nõutud võimsusele täiesti erinevate kolbide, pihustite, turbolaadurite ning jahutus- ja kütusesüsteemidega.

Lisaks on T7 HD-l spetsiaalselt konstrueeritud õlivann suuremate jõudude vastuvõtmiseks. T7.300 LWB kasutab on seevastu tavalist õlivanni. Mootoril on muutuva geomeetriaga turbolaadur, nagu seda kasutatakse ka HD-l.

Uue tippmudeli 6,7-liitrisel FPT-mootoril on muutuva geomeetriaga turbolaadur Jõuvõtuvõlli-, hüdraulika- või transporditööde jaoks mõeldud võimsustõstega annab see 300 hj.

Pardal 465 liitrit diislikütust

465 l diislikütuse ja 54 l AdBluega ei ole T7.300 paagid nii suured kui mudelil T7 HD (630 l kütust; 96 l AdBlued), kuid pakuvad ikkagi 18% suuremat mahtu kui praegune T7.270 (395 + 48 l). Muidugi tekitab suurem võimsus ka rohkem soojust, nii et T7.300-l on kahe lisalabaga ventilaator ja suurem radiaator. Lisaks tõsteti kabiini mõnevõrra, et teha porilaudade alla ruumi kuni 2,05 m kõrgustele tagaratastele (näiteks mõõduga 710/70 R 42). Ja loomulikult saab paigaldada ka suuremad esirehvid (näiteks 600/70 R 30), et need sobiksid suuremate tagaratastega.

Täiendava pöördemomendiga toimetulemiseks on mudelite AutoCommand LWB esisild „edutatud“ klassist 4, klassi 4.5. See tähendab 13% suuremat lubatud teljekoormust. Kui sildade korpused jäid samaks, siis planetaarülekanded pärinevad seeriast T7 HD. Esisillavedrustus TerraGlide on ka varustatud kahe suurema rõhuakuga, et sõit oleks pehmem.

Väidetavalt on uus kabiin Horizon Ultra väga vaikne (vaid 66 dB(A)) ja eelmisega võrreldes 7,5% suurem.

Uuendatud jõuülekanne

New Hollandi sõnul on ka astmevaba käigukasti AutoCommand „siseelu“ täielikult üle vaadatud. Hammasratastel on nüüd parem hambumine ja uus pinnatöötlus, mis annab pikema vastupidavuse.

Peale selle on suuremaks ja võimsamateks muudetud hüdrostaatilised komponendid, mis on sobitatud mudeli T7.300 suuremate rehvide suuremate pöördemomentidega. Tehasest saab paigaldada ka suurema, vesijahutusega õhukompressori — see pakub huvi, kui näiteks soovitakse hiljem paigaldada New Hollandi soovitatud ja firma PTG toodetud ISOBUS-juhitavat rehvirõhu reguleerimissüsteemi.

Nagu suuremal traktorilgi, on uued ka juhtkäetugi ja lisavarustusena pakutav roolis asuv ekraan.

Kabiin Horizon Ultra

Nüüd jõuame kabiini. Kabiini mehaaniline vedrustus jääb traktori põhivarustusse, kuid lisavarustusena hakatakse pakkuma seadistatavat kabiini poolaktiivset hüdraulilist vedrustust. Lisaks suurendavad kumeram esiklaas ja madalamad rattakoopad kabiini mahtu 7,5% võrra.

Tulemuseks pole mitte üksnes ruumikam kabiin, kasulik ruum juhiistme taga ja panipaik kõrvalistme all. New Hollandi sõnul on ka kabiini müratase alandatud sensatsioonilise 66 dB(A)-ni – ootame põnevusega esimest testi.

Samuti on täiustatud kabiini sisustust. Pistikupesade valik on suur, ulatudes 230 V pistikupesast USB ühenduseni. New Hollandi andmetel pakub parendatud ventilatsioonisüsteem umbes 30% võrra suuremat tootlikkust. Kabiini katusel nihutati panoraamitulesid ettepoole ja neid saab nüüd ka süütevõtmest sisse lülitada.

Süütevõtmest rääkides on lisavarustusena saadaval juba mudelil T7 HD tutvustatud võtmeta kesklukustussüsteem koos mootori nupust käivitamisega.

Tagaosa on korrastatud ja varustatud Boschi uute hüdraulikaliitmikega.

Käetugi Sidewinder Ultra

Mudelilt T7 HD on tuntud ka juhtimiskäetugi Sidewinder Ultra – kuni kaheksa konfigureeritava funktsiooniklahviga. Multifunktsionaalsele juhtkangile on lisatud ka vabakäigu- ja hädaseiskamisnupud. Lisavarustusse kuuluv ja rooli keskel asuv ekraan Centre-View on samuti HD-lt üle võetud.

Paljud PLM- Intelligence’i telemaatika funktsioonid (kus PLM on Precision Land Management ehk täppisviljelus) on seevastu põhivarustuse osa. Neid hallatakse uue ekraani IntelliView 12 kaudu, millel on eelmise mudeliga IntelliView 4 võrreldes teravam graafika, aga ka akende uus paigutus koos uute funktsioonidega.

Väikesed täiustused hõlmavad suhteliselt mürarikka elektrilise seisupiduri ümberpaigutamist kabiini tagant parempoolse tagaratta kõrvale ning madalamale paigaldatud 240-kraadise pühkimisväljaga klaasipuhastit. Lisaks sellele tulevad hüdraulikaliitmikud nüüd Boschilt ning T7 tagaosa on "korda tehtud", sealhulgas tulede ja ISOBUSi pistikupesad ümber paigutatud.

Kokkuvõte

Ettevõtted, mille jaoks T7 HD oli liiga suur ja eelmine T7.270 liiga väike, saavad nüüd uue T7.300-ga lahenduse: sama telgede vahega, kuid suurema võimsusega kompakttraktori. Omaette võlu lisab suurem kabiin, samuti selles leiduv uus juhtimiskäetugi.

HEA TEADA

2,88-meetrise telgede vahega T7 on nüüd saadaval kuni 300 hobujõuga.

Nagu mudelil T7 HD, on ka siin uued kabiin ja juhtimiskäetugi.

Tulevikus hakatakse pakkuma ka mehaaniliste hüdroväljavõtete ja powershift-jõuülekandega versiooni T7 Classic.





Sind võivad huvitada ka need artiklid


Proovisõit

Alternatiiv Soomest: kombain Sampo Rosenlew Comia C12

Alternatiiv Soomest: kombain Sampo Rosenlew Comia C12

Sampo Rosenlew on pikkade traditsioonidega põhjamaine tootja...

Proovisõit

Bednar Omega OO 6000 L: lõpp või algus?

Bednar Omega OO 6000 L: lõpp või algus?

Kreeka tähestiku viimane täht oomega sümboliseerib lõppu. Ka...

Proovisõit

Uus Boxer: teistele püüdmatu

Uus Boxer: teistele püüdmatu

PSA kaksikutepaari Citroën Jumperit ja Peugeot Boxerit näeva...