Menu



Citroën ë-Jumpy: asjalik alternatiiv diiselmootoriga tarbesõidukitele

Auto 11.10.2023   

Citroën ë-Jumpy: asjalik alternatiiv diiselmootoriga tarbesõidukitele


Kui elektrikaubiku eripärad klapivad veovajadustega, on Citroën ë-Jumpy tõsiselt võetav alternatiiv diiselmootoriga tarbesõidukitele.

 Kristjan Sooper

Mitmed uuringud näitavad, et elektriautodega on rohkem rahul teadlikud omanikud, need, kes tegid sõiduki eripärad enne ostu selgeks. Oskavad arvestada sõiduulatusega, laadimisele kuluva ajaga ja laadimisvõimalustega. Nii ei sobi elektriline tarbesõiduk ka igasuguseks tööks, aga leidub ülesandeid, kus see annab sisepõlemismootoriga autole silmad ette.

Citroën ë-Jumpy sõiduulatuseks on 75 kWh akuga 330 km (50 kWh akuga 230 km). Täpselt nii nagu sisepõlemismootori puhul, sõltub elektriauto energiatarve paljudest asjaoludest alates sõidustiilist ja -tingimustest kuni koorma raskuseni.

Proovisõidul suvises Tartus suutnuks 5,3 meetrise ja 2,1 tonnise ë-Jumpy ühe laadimisega läbida 300 kilomeetri ringis küll. Varasem kogemus sama mudeliga null kraadi ümber kõikuva ilmaga ja intensiivsema liiklusega Tallinnas räägib sõiduulatusest umbes 200 kilomeetrit.

Just linnaliikluses ilmnevad elektrikaubiku suurimad plussid, elektrimootor käitub pidevate seisakutega sõidus diislist efektiivsemalt, kohaltvõtt ja kogu sõit on sujuvam ning vaiksem. Viimast nii juhile, kui neile, kes autost väljas. Varahommikune või hilisõhtune vedu elamurajoonis ei kujune „reklaamsõiduks“, kus kohalikele seostuvad kaubiku küljele maalitud logod ainult müraga ja seega mitte just rõõmsate tunnetega. Päris kindlasti saab elektriline tarbesõiduk mängida oma rolli ettevõtte mainekujunduses kõige laiemas mõttes.

136 hobujõudu (100 kW) võimsust ja 260 njuutonmeetrit pöördemomenti annavad linnasõidus reipa mineku. Ühissõidukiradadele kasutamisvõimalus muudab veod kiiremaks ning ühtlasi kaubiku ja juhi tööajakasutuse efektiivsemaks.

Juht peaks olema ë-Jumpyga väga rahul: vaikne, vibratsioonitu, reibas, mugav ja hästi läbimõeldud töökohaga. Toekad ja piisavalt suured nupud on kasutatavad ka töökindaga, panipaiku jätkub, vaateväli on hea.

Akust johtuv rohkem kui kahetonnine tühimass väljendub juhitavuses mõningase raskepärasusena. Umbes nii nagu sõidaks samaväärse sisepõlemismootoriga kaubikuga umbes 300–400 kilogrammise koormaga, kuid see ei tohiks küll ühtegi kaubikujuhti häirida.

Laadimisaeg sõltub asjaoludest. Näiteks laadides avalikus 100 kW laadimispunktis täitub 50 kWh aku 80%-ni poole tunniga ja 75 kWh aku kolmveerandtunniga. 11 kW nn seinalaadija puhul jääb laadimisaeg sõltuvalt akust 4 tunni ja 45 minuti ja 7 tunni vahele.

Kandevõimelt jääb elektriline Jumpy sama suurele diiselmudelile veidi alla,

850 kg vs 1095–1223 kg sõltuvalt versioonist. Ka haagise veovõime on tagasihoidlikum 750 kg vs 2200 kg.

Seevastu kaubaruumi mõõdud on täiesti identsed – pikkus 2862 mm, kõrgus 1628 mm ja laius 1397 mm ning maht 6,1–6,6 kuupmeetrit. Samamoodi nagu diiselmudelil, nii saab ka elektriversioonil avada kabiini ja kaubaruumi vaheseinas oleva luugi, et mahutada autosse mõned kuni neljameetrised esemed.

Muide, PSA grupi elektrikaubikute nelik, lisaks ë-Jumpyle Peugeot e-Expert, Opel Vivaro-e ja Vauxhall Vivaro-e valiti 2021. aasta kaubikuteks. Žüriiliikmed tõid oma põhjendustes esile rohkem kui 300-kilomeetrist sõiduulatust, vaiksust, sisepõlemismootoriga versioonile lähedast kandevõimet ja ruumikust.

Maksumuse kohta saab öelda nii, et umbes sealt, kus tava-Jumpy hinnad lõpevad, sealt elektri-Jumpy hinnad algavad. Tegelikult on asjad muidugi märksa keerulisemad, sest versioonid ja varustuspaketid erinevad. Ehk annab parema pildi selline võrdlus: 144 hj diisliga ja automaatkäigukastiga 5,3meetrine Jumpy maksab 35 990 eurot, sama suur ë-Jumpy 52 990 eurot, ehk et vahe on 17 000 eurot. Soodsaim ë-Jumpy maksab 41 900 eurot, tegemist on lühema, 4,9meetrise versiooniga, millele 50 kWh aku, sama suur aga 75 kWh akuga kaubik maksab 49 990 eurot.

Ë-Jumpy garantii on 5 aastat läbisõidupiiranguta, akul 8 aastat või 160 000 km.

HEA TEADA

2021 aasta kaubik.

Sõiduulatus kuni 330 km.

Pikk garantii.

PLUSSID JA MIINUSED

+ mugav, vaikne, linnavedudeks väga sobiv

- kõrge hind, kandevõime diiselversioonist väiksem

TEHNILISED ANDMED

Citroën ë-Jumpy L3 75 kWh

Hind                                    52 990 €

Mootor                               elektrimootor

Võimsus                              100 kW (136 hj)

Pöördemoment                260 Nm

Käigukast                           peaülekanne

Sõiduulatus                        330 km

Pikkus/laius/kõrgus          6624 / 2017 / 1991 mm

Telgede vahe                     3257 mm

Tühimass                            2167 kg

Kandevõime                      850 kg

Haagise veovõime            750 kg

Garantii               5 aastat läbisõidupiiranguta, aku 8 aastat või 160 000 km





gallery image

Sind võivad huvitada ka need artiklid


Auto

Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks

Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks

Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalava...

Auto

Kas Porsche linnamaastur sobib põllule?

Kas Porsche linnamaastur sobib põllule?

„Proovisõidupäeva hommikul mõtisklesin, et milline põllumees...

Auto

Peugeot Expert Dangel 4x4: korraga põllul ja kontoris

Peugeot Expert Dangel 4x4: korraga põllul ja kontoris

Peugeot Expert on multifunktsionaalne valik inimesele, kelle...