Menu




Citroën Jumpy | Kui ma oleksin maastikukujundaja

Auto 22.10.2025   

Citroën Jumpy | Kui ma oleksin maastikukujundaja

Citroën Jumpy on saanud värskenduse käigus uue esiosa, uue näidikupaneeli ja keskse puuteekraani, paremad parkimisabid ja -kaamera. Jumpy liidab tervikuks sõiduauto mugavused ja kaubiku funktsionaalsuse.

Kui ma oleksin maastikukujundaja, ja mul oleks vaja uut tööautot, siis ma kaaluks väga tõsiselt selle kaubiku ostmist. Ja võimalik, et ma valiks just Jumpy kõige pikema, L3 versiooni. Sest pikka kaubikusse mahuvad vabalt näiteks ronitaimedest rohemüüri rajamiseks vajalikud pikad taimetoed või kõrged aiapostid. Ainult nimetage, mida veel on vaja vedada!

Aga enne veel tahan korraks põigata tagasi sellesse kevadesse. Kui järgi mõelda, siis Jumpyga ma polnudki varem sõitnud. Nimelt kutsuti mind appi autojuhiks seltskonda, kes sõidutas Kiievisse sõjaväeosale mõeldud autosid. Mulle anti sõita Citroën Jumpy – mitte enam nõelasilmast tulnud eksemplar, aga igati töötav, toimiv ja tubli meeskonnaauto. Jumpy oli saateauto ja tõime ta ilusti Eestisse tagasi. Veetsin Jumpy roolis kaks ja pool kiiret ja pikka sõidupäeva Tallinnast Kiievisse, kokku peaaegu kaks tuhat kilomeetrit. Kogesin koos Jumpyga moodsate Poola kiirteede ülihead kvaliteeti ja kiirust ning Ukraina teid, kus tuli löökaukude ja ebatasasuste osas kogu aeg valvel olla. Vapper Jumpy tegi kõike, kuuletus hästi, võttis mõistlikult diislit ja osutus väga mugavaks sõiduvahendiks.

Jumpyl on saadaval sõiduauto mugavused, alates digitaalsest näidikupaneelist, roolisoojendusest ja automaatkäigukastist.

Nii et ma täitsa ootasin kohtumist uue Jumpyga. Ootasin tegelikult meeskonnaauto (Team) vormis Jumpyt, nii et suur valge L3 kaubik tuli mõneti üllatusena. Aga väga hea üllatusena.

Paraja suurusega kaubik

Sest kui ma oleks maastikukujundaja, siis rohkem kui inimesi, oleks vaja vedada töövahendeid ja materjale. Jumpysse saab lihtsa vaevaga mahutada näiteks viis drenaažitoru, taimetugesid, eri pikkuses laudu ja prusse, aiamööblit, mõned kotitäied pinnast ning veel ühte-teist maaelus ja maa-aias vajalikku. Tegelikult kõik see mahtuski Jumpysse ja proovi-Jumpyl tuli teha päris kaubikutööd. Jumpy on Citroëni kaubikute seas keskmine ja seega Jumperist väiksem. Jumpy on saadaval ühe põhivarustustasemega ja kahes pikkuses. Ta ei ole sõiduautost kuigivõrd laiem (2204 mm), L2 pikkus jääb napilt alla viie meetri (4983 mm), ent L3 on juba üle viie meetri pikk (5333 mm). Kaubaruumis on pikkust piisavalt (L3-l kuni neli meetrit), kui just ei ole plaanis vedada tuulikulabasid.

Jumperi kaubaruum on muidugi Jumpy omast kõrgem, aga kui töö spetsiifikasse ei kuulu sageli kõrgete asjade vedamine, siis on Jumpyl kõrgust küll (1397 mm mõlema versiooni puhul). Ja eks sutsu madalam kaubik võtab kokkuvõttes ka vähem kütust. Küljel on üks liuguks, tagauksed avanevad kaheks pooleks ning kahe inimesega asju laadida ja veost kinnitada on päris lihtne. Proovikaubikul olid külgedel ka kinnitus­õngastega siinid, aga kaubaveoks vajalikku sisustust saab omanik alati juurde paigaldada. Jumpy kabiini mahub kolm inimest, nii et vajalikke töökäsi on lihtne kaasa võtta. Juhiiste on muidugi mõnus ja mugav – täpselt nii, nagu me Citroënilt ootame. Kaassõitjad peavad istuma kõvemal pingil ja sirgema seljaga. (Olles sõitnud vana Jumpy samasugusel kõrvalistmel terve öö ja hommiku Kiievist Varssavini, võin kinnitada, et inimene jääb elama.) Kõrvalistme all on ka panipaik, nagu peab.

Kabiin kolmele ja palju panipaiku.

Mugav juhtida ja lihtne manööverdada

Juhil on Jumpys muidugi mugav elu. Kui sulle meeldib sõita kaubikuga, aga armastad sõiduauto mugavusi, ei tunne sa millestki puudust. Roolisoojendus. Istmesoojendus, ka kõrvalistmel. Eelsoojendus. Kohalduvad kaugtuled ja kiirushoidja. Juhtmeta Android Auto ja Apple CarPlay. Mõistliku suurusega 10tolline puuteekraan keskel ning selgelt loetav värskendatud ja täisdigitaalne näidikuekraan rooli taga. Väiksed USB-pesad, juhtmevaba laadimisalus. Panipaigad, istmetaskutesse mahuvad suured joogipudelid. Uksed lukustavad end ise lahti, kui võtmega autole ligineda. Käiguvahetust saab ka manuaalsena, aga kui see just ei ole kindel soov, siis võtaks ikka automaatse käiguvahetuse. Jumpy uuel versioonil abistab juhti ka Dynamic Surround Vision, mis näitab pilti kaubiku taga ja külgedel toimuvast.

Jumpyl on Prantsuse autodele iseloomulikult võimsaks seatud roolivõimendus ja temaga on tõesti lihtne manööverdada. Ka sellisel heina täis kasvanud krundil, kus maastikukujundaja alles alustaks mõõdistamist ja plaanide tegemist. Väga hea tagurduskaamera lahendab probleemid, kui vaid küljepeeglite abil tagurdamine ei ole lemmiktegevus.

Ja muidugi on tänuväärt järelhaagise vedamise võimekus, mis olenevalt versioonist on kuni 2500 kg (piduritega). Jumpyl on neli mootorivalikut: diiseljõuallikas võimsusega 120, 145 või 180 hj ning töömahuga 1,5 või 2,2 liitrit. Saadaval on ka täiselektriline kaubik (100 kW, aku mahutavus 68 või 46 kWh, sõiduulatus 220–351 km). Proovisõidu-Jumpyl on automaatse käiguvahetusega diiselmootor ja sellega on tõesti hea sõita. Linnas, kruusal, maanteel, kõike sai proovitud ja ette heita ei oska midagi, mis oleks tuju rikkunud.

Kaubaruumi maht on 5,3-6,6 kuupmeetrit, veose kinnitamiseks saab paigaldada siinid.

Tõsi, diiselkaubiku kabiini on sõiduvahendi tööhääled kuulda. Samas, meile ju meeldib näiteks keskmootoriga auto puhul – kus mootor paikneb sõna otseses mõttes elutoas – et mootori hääl on hästi kuulda. Muudel juhtudel ei pruugi me seda nii kõrgelt hinnata. Aga kuidagi oleme Hiina päritolu autode sissevooluga jõudnud olukorda, kus Jumpy diiseljõuallika töine mootorihääl kõlab tõeliselt toredalt. Olles hiljuti sõitnud mitme Hiina autoga, sisendavad kaubiku tööhääled usaldust ja loovad kindla, koduse tunde. Päriselt.

KOKKUVÕTTEKS. Loo pealkirjaks oleks sobinud suurepäraselt ka näiteks „Kui kõik klapib“. Sest tõepoolest, selles komplektis kõik klapibki. Pakutakse ka erinevaid garantii versioone kuni 8 aastani või 200 000 km läbisõiduni. Hind algab 30 490 eurost või 36 590 (189 hj AT8 L3) eurost, kõige kallim Jumpy on Electric 136 Long Range (50 790 eurot), lisandub lisavarustuse maksumus. N1 kategooria sõidukina on registreerimistasu mõistlik.

Tekst ja fotod Esta Tatrik



gallery image
gallery image
gallery image
gallery image

Sind võivad huvitada ka need artiklid


Auto

Bigster Hybrid 155: Dacia lipulaev

Bigster Hybrid 155: Dacia lipulaev

Dacia lipulaev Bigster jätkab margi loogikat: võimalikult vä...

Auto

Kristin Lätt naudib luksust, millega on soodne sõita

Kristin Lätt naudib luksust, millega on soodne sõita

Pool aastat elektriauto Porsche Macan rooli keeranud maailma...

Auto

Fiat muudab juhi elu mugavamaks

Fiat muudab juhi elu mugavamaks

Enam kui 40 aasta pikkune edulugu jätkub uuendustega, mis mu...