Menu



Uue põlvkonna Toyota Hilux tulekul

Auto 13.11.2025   

Uue põlvkonna Toyota Hilux tulekul

Uue mudeli turuletoomisega astub legendaarne pikap sammu elektriautode ajastusse.

Valikus on kaks Hiluxi nullheitmeversiooni – esimene akuelektriline mudel ja ka vesinikkütuseelemendiga elektrilist versiooni.

Hübriid 48V ja akuelektriline versioon aitavad Hiluxil laiendada oma turuosa, säilitades samal ajal kvaliteedi, vastupidavuse ja töökindluse, mis on teinud sellest maailma populaarseima pikapi.

Uue Hiluxi väliskujundus on välja töötatud kooskõlas teemaga "Vastupidav ja väle". See annab autole võimsa välimuse uute esiosa proportsioonidega, mis loovad visuaalselt stabiilse ja enesekindla mulje. Esiosas on kitsad, uue disainiga esituled ja see on elegantselt ühendatud keskse ribaga, millel on klassikaline TOYOTA nimi. Aerodünaamika optimeerimise tõttu puudub BEV mudelil traditsiooniline radiaatorivõre ning see on varustatud spetsiaalsete kergmetallvelgedega. Kõigi Hiluxi versioonide jaoks on uus tagumine lävepakk, mis hõlbustab juurdepääsu pakiruumile, ning ümberkujundatud külgmised lävepakud.

Põlvkondade vahetusega läheb Hilux üle ühele keretüübile – Double Cab –, sest see on enamiku klientide soov. Uuest Toyota Land Cruiserist inspireerituna on oluliselt paranenud ka Hiluxi salongi materjalide kvaliteet. Keskkonsoolil on horisontaalne disain, mis integreerib 12,3-tollise digitaalse armatuurlaua ja keskset multimeedia puutetundlikku ekraani (kuni 12,3 tolli).

Kasutusmugavust silmas pidades asuvad kõik nelikveo ja maastikusõidu lülitid konsooli keskel, samas kui BEV mudel kasutab lihtsat "shift-by-wire" elektroonilist lülitit. Uue Hiluxi ühenduvust tagavad nutiseadmete juhtmevaba laadija ja uued USB-pordid tagaistmel.

See on ka esimene Hilux elektrilise roolivõimendiga, mis tagab vahetuma reageerimise, lihtsama manööverdamise ja väiksema tagasilöögiohu ebatasasel maastikul sõites.

Uue põlvkonna Hilux saab ka oluliselt laiendatud Toyota T-Mate ohutus- ja juhiabisüsteemide komplekti. Uus mudel on saadaval mitmete uute ja täiustatud funktsioonidega, sealhulgas Toyota Safety Sense'i laiendusega, mis hõlmab madala kiiruse kiirenduse summutamist, ennetavat sõiduabi ja hädapidurdussüsteemi.

Lisaks juba mainitud ohutusfunktsioonidele saab Hilux ka pimenurga jälgimise, ohutu väljumise abisüsteemi, juhi jälgimiskaamera ja palju muud.

Hilux läheb täiselektriliseks

Akuga elektriajami kasutuselevõtt on Hiluxi arenduses oluline verstapost ja see on saavutatud ilma mudeli legendaarseid omadusi – kvaliteeti, vastupidavust ja töökindlust – ohverdamata.

See versioon on eriti atraktiivne neile, kes otsivad pikapit, mis ühendab nullheitmeid igapäevase praktilisuse, võrratu kvaliteedi, vastupidavuse ja töökindluse ning maastikusõiduvõimega. Hilux BEV säilitab raamile kinnitatud kerekonstruktsiooni ning seda on täiendatud spetsiaalsete lahendustega, mis kaitsevad veoakut mehaaniliste ja veekahjustuste eest maastikusõidu ajal. Oluline on märkida, et elektriline Hilux suudab läbida sama sügavat vett kui praegune sisepõlemismootoriga mudel.

Hilux BEV on varustatud ka Multi-Terrain Select süsteemiga, mis kohandab auto jõudlust erinevatele maastikupindadele pidurite ja pöördemomendi juhtimise abil.

Veosüsteem kasutab 59,2 kWh liitiumioonakut ja elektrimootoreid nii esi- kui ka tagasildil (eAxles). Need pakuvad püsivat nelikvedu, mille pöördemoment on ees 205 Nm ja taga 268,6 Nm. Esialgsed andmed näitavad kandevõimeks ligikaudu 715 kg ja pukseerimisvõimeks 1600 kg ning sõiduulatuseks ligikaudu 240 km WLTP tsüklis.

Hilux Hybrid 48V – tuleviku bestseller

48V hübriidajamisüsteem võeti kasutusele praeguses Hiluxi mudelivalikus 2025. aastal ja sellest saab uue põlvkonna peamine versioon Euroopas.

HitSüsteem koosneb elektrimootorist-generaatorist, alalisvoolu muundurist ja väikesest 48 V liitiumioonakust. Salongi ruumisäästlikkuse tagamiseks on see kompaktselt ehitatud tagaistme alla. Kasutades ära Toyota laialdasi kogemusi ja oskusteavet hübriidtehnoloogia vallas, on see süsteem sobitatud 2,8-liitrise diiselmootoriga, pakkudes sujuvat, vaikset ja rafineeritud jõudlust nii maanteel kui ka maastikul. Täiustused on kõige märgatavamad paigaltvõtul ja kiirendamisel.

Hiluxi suurepärane kandevõime on pärinud ka uus põlvkond: mudel suudab vedada kuni ühe tonni kaaluvat koormat ja vedada kuni 3500 kg kaaluvat piduritega haagist.

Hübriidajam ja selle komponendid on konstrueeritud nii, et neid oleks lihtne auto konstruktsiooni integreerida ja need taluksid töötamist karmides tingimustes. Elektrimootor-generaator asub mootori peal, seega jääb auto läbimissügavus 700 mm juurde. Maastikusõiduvõimet parandab veelgi Multi-Terrain Select süsteem. Juht saab seda kasutada jõudluse kohandamiseks erinevatel pindadel. Samuti on olemas mitme maastiku monitor, mis aitab juhil jälgida sõiduki asukohta eriti rasketes tingimustes. Samal ajal võimaldab panoraamvaate monitor teha ülitäpseid manöövreid mitte ainult parklates, vaid ka teel.

Kütuseelemendiga Hilux – tootmisesse lubatud

2028. aastal tuleb turule Toyota vesinikkütuseelementide süsteemiga versioon. Kütuseelemendiga Hilux on järjekordne tõend Toyota pühendumusest vesiniku kasutamisele väärtusliku puhta energiaallikana, aidates samal ajal kaasa laiemale vesiniku ökosüsteemile ja infrastruktuuri arendamisele Euroopas.



Sind võivad huvitada ka need artiklid


Auto

Citroën Jumpy | Kui ma oleksin maastikukujundaja

Citroën Jumpy | Kui ma oleksin maastikukujundaja

Citroën Jumpy on saanud värskenduse käigus uue esiosa, uue n...

Auto

Bigster Hybrid 155: Dacia lipulaev

Bigster Hybrid 155: Dacia lipulaev

Dacia lipulaev Bigster jätkab margi loogikat: võimalikult vä...

Auto

Kristin Lätt naudib luksust, millega on soodne sõita

Kristin Lätt naudib luksust, millega on soodne sõita

Pool aastat elektriauto Porsche Macan rooli keeranud maailma...